To the homepage of Moto Morini Club Nederland
Nederlandse indexpagina van Moto Morini Club Nederland
javascript: menuboven


 






Foto pagina's van mijn deelname aan het
21e Internationale Moto Morini treffen in Morano-sul-Po in Italië,
gehouden op 4-5-6 juni 2010.




N.B.:
Klik op de foto's voor groter formaat.





DEEL 1

DEEL 2

DEEL 3

DEEL 4

leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po

Mijn motor.

Deel vh ontbijt.

Mijn hotel voor de twee dagen.

Koffie in de 'Blue Moon'.

Terwijl wij aan de koffie zaten vertrok deze familie.

Sander, net voordat hij naar Nederland vertrok.

leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po

Tijdens de trip op zondag ontmoetten we ing. Franco Lambertini, de technisch directeur van Moto Morini Spa. Uiterst rechts Fabio, de Vz van de Italiaanse Morini Club.

Moto Morini 175cc Turismo (1953).

leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po   leaving for Morano-sul-Po    

Werner bood Lambertini een 'La Strega' T-shirt aan. Hij poseerde er vriendelijk mee. (La Strega
is het clubblad van onze Oosterburen).

V.r.n.l.: Werner, ing. Lambertini, ondergetekende. Hele eer om met
ing. Lambertini, de briljante technisch-directeur van Moto Morini kennis te maken. Niet alleen heeft hij de nieuwe 1200cc v-twin ontworpen. Al in de 70er jaren ontwierp bij de 125/250/350/500cc v-twins en éénpitters voor het merk uit Bologna.

 
leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po

Op zondagmiddag vertrokken we uit Morano-sul-Po en overnachtten opnieuw in zuid Duitsland. Op maandagmiddag waren we in Würzburg. Hier nam ik afscheid van mijn reisgenoten, Werner en zijn vriendin. Hier vandaan reed ik naar de snelweg en volgde de borden richting 'Frankfurt am Main'. Bij Koblenz verliet ik de Autobahn en reed de Eifel in. De Eifel gaat daarna vanzelf over in de Belgische Ardennen.

leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po

Korte pauze langs de snelweg.

Uitrit 34 vanaf de A61, richting Mayen en daarna de B258 richting België.

De B258. Hier is de weg nog recht. Iets verderop, na een heuse mini-pas met haarspeldbochten, werd het leuk :-)

Vlakbij de beroemde Nürburgring vond ik een goede gelegenheid om te overnachten. Op de foto's het uitzicht vanaf het terras.

leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po leaving for Morano-sul-Po

Volgende dag: de Ardennen in België. Smalle, lege wegen met veel bochten. Ideaal terrein.

Uitgebreid het oorlogsmuseum in La Gleize bezocht. Zeker een bezoek waard! Buiten staat een 'Tiger II' of 'Köningstiger', die na het Ardennenoffensief van december 1944 is achtergebleven.

Vanaf La Gleize reed ik via Luik, Maastricht, Roermond, Eindhoven, Tilburg, Breda en Rotterdam terug naar huis.
Totaal 1.334km gereden op de motor. Gemiddeld verbruik was 1 op 23 (4,35 l/100 km).

Indexpagina