Ik heb net een Kanguro 350 X3 gekocht en zou graag een handboek vinden .
De motor is dezelfde als mijn 350S maar chassis en vering kompleet anders, de bedoeling is om de vering te verlagen (benen zijn te kort).
Achter heb ik een monochock waarvan de veer een 30mm uitgedraaid worden, vooraan kan ik de vorkbenen een 35mm door de kroonplaat laten zakken maar kan ik ook de veren inkorten?
Mijn eerste KMs waren zeer positief, de motor zou in theorie minder PKs hebben dan mijn 350s, integendeel de motor draait veel ronder en gaat makkelijker in toeren. Ik denk dat ik toch nog wat tuningwerk heb aan mijn sport.
groetjes marc
werkhuishandboek X3
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: werkhuishandboek X3
Hallo, gefeliciteerd met je aankoop, het zal zomaar de enige in NL kunnen zijn...
Wellicht is het mogelijk de ophangpunten van je achterveer te verplaatsen zodat je motor lager wordt? Poten door de kroonplaten laten zakken is al een stap in de goede richting. De binnenpoten inkorten zal een hele klus worden omdat je bovenin schroefdraad nodig hebt en een rand aan de onderkant die de boel op z'n plek houdt. Een kortere vork vinden is ms een betere optie.
Ook zou je naar andere banden kunnen kijken, ik weet niet precies de maten, maar de lage versie van de Granpasso is bijvoorbeeld lager doordat er een hap uit het zadel is gehaald en er 'plattere' banden op zijn gemonteerd.
Wellicht is het mogelijk de ophangpunten van je achterveer te verplaatsen zodat je motor lager wordt? Poten door de kroonplaten laten zakken is al een stap in de goede richting. De binnenpoten inkorten zal een hele klus worden omdat je bovenin schroefdraad nodig hebt en een rand aan de onderkant die de boel op z'n plek houdt. Een kortere vork vinden is ms een betere optie.
Ook zou je naar andere banden kunnen kijken, ik weet niet precies de maten, maar de lage versie van de Granpasso is bijvoorbeeld lager doordat er een hap uit het zadel is gehaald en er 'plattere' banden op zijn gemonteerd.
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: werkhuishandboek X3
Ohja, boekjes en zo zijn hier te vinden: http://www.morinispecial.it/joomla/ango ... alius.html
-
- Posts: 17
- Joined: 17 Sep 2015, 11:21
Re: werkhuishandboek X3
je kan de voorvork ook verlagen door er een langere topout veer in te zetten . dit veertje zit onder de zuigerstang en bij een wheelie vangt dit veertje de klap op als de vork helemaal uitveert . je effective veerweg word wel iets korter door deze ingreep maar je houd nog genoeg veerweg over bij deze vork met voorloopas .
Groeten Eldert
Groeten Eldert
-
- Posts: 9
- Joined: 19 May 2014, 09:28
Re: werkhuishandboek X3
bedankt voor de response, ik heb me aangelogd op de italiaanse site maar kon de handleiding niet vinden.
ik heb op verschillende sites naar de specs gezocht, gek genoeg ik 4 verschillende motorgegevens gevonden, de pk's gaan van 27 tot 35 pk?
Vergeleken met mijn 350s is de X3 soepeler en zeker even snel!
groeten marc
ik heb op verschillende sites naar de specs gezocht, gek genoeg ik 4 verschillende motorgegevens gevonden, de pk's gaan van 27 tot 35 pk?
Vergeleken met mijn 350s is de X3 soepeler en zeker even snel!
groeten marc
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: werkhuishandboek X3
Die 27 pk-versie is wrsch een voor de Duitse markt geweest, ivm verzekeringen (of zo?)
Hier kan je hem ook vinden (staat onder de Camel): https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Hier kan je hem ook vinden (staat onder de Camel): https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing