3 1/2 gezocht
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
59.000 km , cylinders gereviseerd ????
Waar zijn die oude slijtagedeeltjes naartoe dacht je ??
Iedere morinisti weet dat je dan ook beter de krukas er ff uit sloopt om die schoon te maken.
De eventuele koper denkt dat de motor in orde is voor de volgende 59.000 en ondertussen slibt de kruk helemaal dicht.
Waar zijn die oude slijtagedeeltjes naartoe dacht je ??
Iedere morinisti weet dat je dan ook beter de krukas er ff uit sloopt om die schoon te maken.
De eventuele koper denkt dat de motor in orde is voor de volgende 59.000 en ondertussen slibt de kruk helemaal dicht.
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
en daar zijn er weer twee:
http://link.marktplaats.nl/m801488485
http://link.marktplaats.nl/m801497097
http://link.marktplaats.nl/m801488485
http://link.marktplaats.nl/m801497097
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Beide de Touring uitvoering.
De bovenste is een '73er, omdat er een beugel over het voorspatbord loopt en deze het ronde achterlicht heeft. Pas in '74 op kenteken gezet. Originele kleur.
De tweede is een 74er, maar helaas niet in de juiste kleur gespoten. Het zou eigenlijk turqouise moeten zijn (al;s de eerste), maar op zich is dit diepe blauw ook mooi, maar niet origineel.
Ik heb zelf zo'n 73er. Prima motor. De mijne heeft ook de originele kleur niet meer, maar dat maakt voor het rijplezier niets uit.
Het allerbelangrijkste om op te letten is dat ze zoveel mogelijk onversleuteld zijn
De bovenste is een '73er, omdat er een beugel over het voorspatbord loopt en deze het ronde achterlicht heeft. Pas in '74 op kenteken gezet. Originele kleur.
De tweede is een 74er, maar helaas niet in de juiste kleur gespoten. Het zou eigenlijk turqouise moeten zijn (al;s de eerste), maar op zich is dit diepe blauw ook mooi, maar niet origineel.
Ik heb zelf zo'n 73er. Prima motor. De mijne heeft ook de originele kleur niet meer, maar dat maakt voor het rijplezier niets uit.
Het allerbelangrijkste om op te letten is dat ze zoveel mogelijk onversleuteld zijn
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Ik zou ook voor de eerste gaan en opletten dat je bij de eerst de serial even checkt, want de allereersten hadden drijfstangitems
Alhoewel, openmaken moet je iig kan je gelijk ook de schakelvorken aanpassen.
En dan ben je natuurlijk met nwe banden, ketting tandwiel, dichtingen,riem, kogellagers , simmeringen , nog wat chroomwerk en kleinigheidjes zo weer 1500 € verder.
Alhoewel, openmaken moet je iig kan je gelijk ook de schakelvorken aanpassen.
En dan ben je natuurlijk met nwe banden, ketting tandwiel, dichtingen,riem, kogellagers , simmeringen , nog wat chroomwerk en kleinigheidjes zo weer 1500 € verder.
Last edited by mantaray on 22 Apr 2014, 13:28, edited 3 times in total.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Kijk eens goed naar de tank Tony en vertel me dan eens of je daar bij blijft.350-v-twin wrote:Beide de Touring uitvoering.
De bovenste is een '73er, omdat er een beugel over het voorspatbord loopt en deze het ronde achterlicht heeft. Pas in '74 op kenteken gezet. Originele kleur.
Das geen first series tank, kleppendeksel dan weer wel.
Dus het kan een overgang zijn
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ja, absoluut (in het Vlaams: "zeker en vast"): de tank heeft de vlakke "stroken" boven de witte horizontale streep en heeft de tankdop in het midden. Stuur lijkt nergens op: niet origineel, te breed, te hoog.
Nog een detail van een vroege fiets: de hoeken van de kleppendeksels hebben "driehoekjes".
Trouwens: dit kan niet de motor zijn die op markplaats staat, want de bovenste heeft wel het originele stuur en de originele lak. De foto die jij net geplaatst hebt is een restauratie bike. Is het jouw eigen motor, of nog weer een andere?
Nog een detail van een vroege fiets: de hoeken van de kleppendeksels hebben "driehoekjes".
Trouwens: dit kan niet de motor zijn die op markplaats staat, want de bovenste heeft wel het originele stuur en de originele lak. De foto die jij net geplaatst hebt is een restauratie bike. Is het jouw eigen motor, of nog weer een andere?
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
en de volgende te koop... het lijkt wel een plaag!
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... 70830.html
jaren zie je ze niet en dan ploppen ze op als paddestoelen...
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... 70830.html
jaren zie je ze niet en dan ploppen ze op als paddestoelen...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"