3 1/2 gezocht

350 Sport & Touring, 500 Sport & Touring
User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 15 Apr 2014, 09:33

59.000 km , cylinders gereviseerd ????


Waar zijn die oude slijtagedeeltjes naartoe dacht je ??

Iedere morinisti weet dat je dan ook beter de krukas er ff uit sloopt om die schoon te maken.


De eventuele koper denkt dat de motor in orde is voor de volgende 59.000 en ondertussen slibt de kruk helemaal dicht.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 19 Apr 2014, 12:03

Je laat m staan dus Ray :wink:

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 21 Apr 2014, 11:21

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 21 Apr 2014, 11:23

Ik wilde George net tippen

George die zoek jij!

En een mooie prijs ook!
Last edited by Tom on 22 Apr 2014, 11:29, edited 1 time in total.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 21 Apr 2014, 17:58

Beide de Touring uitvoering.

De bovenste is een '73er, omdat er een beugel over het voorspatbord loopt en deze het ronde achterlicht heeft. Pas in '74 op kenteken gezet. Originele kleur.

De tweede is een 74er, maar helaas niet in de juiste kleur gespoten. Het zou eigenlijk turqouise moeten zijn (al;s de eerste), maar op zich is dit diepe blauw ook mooi, maar niet origineel.

Ik heb zelf zo'n 73er. Prima motor. De mijne heeft ook de originele kleur niet meer, maar dat maakt voor het rijplezier niets uit.

:idea: Het allerbelangrijkste om op te letten is dat ze zoveel mogelijk onversleuteld zijn :!:

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 22 Apr 2014, 11:28

Heb begrepen dat de orginele strada niet zo'n hele mooie is, dat brengt de prijs in een ander daglicht. Toch een leuk motortje voor de liefhebber, maar prijs is dan een hekel punt

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 22 Apr 2014, 13:15

Ik zou ook voor de eerste gaan en opletten dat je bij de eerst de serial even checkt, want de allereersten hadden drijfstangitems

Alhoewel, openmaken moet je iig kan je gelijk ook de schakelvorken aanpassen.

En dan ben je natuurlijk met nwe banden, ketting tandwiel, dichtingen,riem, kogellagers , simmeringen , nog wat chroomwerk en kleinigheidjes zo weer 1500 € verder.
Last edited by mantaray on 22 Apr 2014, 13:28, edited 3 times in total.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 22 Apr 2014, 13:22

mantaray wrote:en opletten dat je bij de eerste serial even checkt, want de allereersten hadden drijfstangitems

Alhoewel, openmaken moet je iig
En ook de aluvorken in de bak als ik me niet vergis...

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 22 Apr 2014, 13:27

was net mijn post aan het aanpassen ivm schaklevorken ;-)

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 22 Apr 2014, 13:30

mantaray wrote:was net mijn post aan het aanpassen ivm schaklevorken ;-)
I knew it! 8)

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 22 Apr 2014, 13:40

350-v-twin wrote:Beide de Touring uitvoering.

De bovenste is een '73er, omdat er een beugel over het voorspatbord loopt en deze het ronde achterlicht heeft. Pas in '74 op kenteken gezet. Originele kleur.

Kijk eens goed naar de tank Tony en vertel me dan eens of je daar bij blijft.
Image

Das geen first series tank, kleppendeksel dan weer wel.
Dus het kan een overgang zijn

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 22 Apr 2014, 21:34

Ja, absoluut (in het Vlaams: "zeker en vast"): de tank heeft de vlakke "stroken" boven de witte horizontale streep en heeft de tankdop in het midden. Stuur lijkt nergens op: niet origineel, te breed, te hoog.

Nog een detail van een vroege fiets: de hoeken van de kleppendeksels hebben "driehoekjes".

Image

Trouwens: dit kan niet de motor zijn die op markplaats staat, want de bovenste heeft wel het originele stuur en de originele lak. De foto die jij net geplaatst hebt is een restauratie bike. Is het jouw eigen motor, of nog weer een andere?

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 22 Apr 2014, 23:16

Vlgs mij is-ie behoorlijk origineel. Hij lijkt precies op de mijne en scheelt maar een paar nummers op het kenteken...

seventies
Posts: 34
Joined: 18 Feb 2014, 18:09
Location: Leiden

Post by seventies » 23 Apr 2014, 08:22

De Morini op het plaatje is 'zeker en vast' niet die op Marktplaats staat :? Of het moet een foto van 30-40 jaar geleden zijn

George

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 23 Apr 2014, 09:25

en de volgende te koop... het lijkt wel een plaag!
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... 70830.html
jaren zie je ze niet en dan ploppen ze op als paddestoelen...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Post Reply