Mijn 1975 125 H

125cc and 250 singles, 250 v-twin
125cc en 250 eencilinders, 250 v-twin
Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Mijn 1975 125 H

Post by Borrani » 05 Mar 2009, 21:43

Hier wat foto's van mijn 125 H

zo gekocht afgelopen najaar, geen idee hoe het rijdt, want ik zat toen met mn been in t gips, maar denk wel goed :P zal als de 3 1/2 klaar is daar ook eens wat foto's van posten.

Image

Image

Image

Image

User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 07 Mar 2009, 22:14

Suc6 ermee zou ik zeggen ;-)

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 07 Sep 2011, 23:17

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

hier ook nog maar ff t topic omhoog trappen :P

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 07 Sep 2011, 23:29

Gelijk maar even een technische vraag

Na 2 jaar heb ik het 125 project opgepakt om haar weer goed aan het lopen te krijgen zodat ik, wanneer ik er zin in heb een stuk kan rijden.

De remmen, banden is allemaal prima, en pas een paar jaar oud.

Het motorische gedeelte is nog niet helemaal naar wens..

-Ze loopt wel aardig op zich, maar soms slaat ze bij lage toeren(stationair) slagen over, ook lijkt het of de luchtschroef weinig invloed heeft op het toerental/gasreactie. Hier zit zeker geen regelmatig patroon in, en soms gebeurd het zelfs bij 5min stationair niet. Daarnaast lijkt het of ze weinig lucht krijgt, want bovenin loopt ze niet goed door, de topsnelheid ligt rond de 85-90 in ideale condities, en het duurt nogal even voordat die bereikt is.

Gegevens:
- de weerstand op de rode draad is 120 ohm, hoort volgens mij 300 te zijn, ik weet dat dit niet veel zegt, maar zou het een reden zijn om een andere te proberen?
-Ik heb een zo goed als nieuwe bobine getest(komt van een goed lopende 125 af), probleem blijft hetzelfde.

Vanavond:

-Luchtfilter vernieuwd.
-Inlaatrubber vernieuwd.

Nu lijkt ze goed te lopen en beter op het gas te reageren, maar heb vanavond niet gereden, ik hou jullie morgen op de hoogte, hopend dat het nu opgelost is...

User avatar
Tintin
Posts: 615
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 08 Sep 2011, 09:57

klinkt of er wat kanaaltjes dicht zitten of o-ringen versleten in je carb
ultrasoon reinigen en nieuwe pakkingen/ringen erin... te verkrijgen bij TLM

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 08 Sep 2011, 10:37

Tintin wrote:klinkt of er wat kanaaltjes dicht zitten of o-ringen versleten in je carb
ultrasoon reinigen en nieuwe pakkingen/ringen erin... te verkrijgen bij TLM
TLM?

de carb heb ik laatst helemaal schoon gemaakt(nog niet ultrasoon), maar er zat niks ernstig verstopt eigenlijk, de o-ringen waren op de o-ring van de choke na allemaal heel. Ik ga dit natuurlijk nog wel vervangen. zijn de afdichtingen gelijk aan die van een 3 1/2?

mvg Ries

User avatar
Tintin
Posts: 615
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 09 Sep 2011, 08:37

ja hoor, gewoon ff deze bestellen of halen https://www.tlm.nl/magazijn/webshop/los ... tails/7731
en ik zou 'm zeker eens door een ultrasoon halen, er zitten veel vreemde kanaaltjes in een DellOrto

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 09 Sep 2011, 10:15

Ok, bedankt,

maar ik haal die spullen wel ff bij de importeur, die zit 5 min van m'n werk :)

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 13 Sep 2011, 18:25

Zo,

Inmiddels dus inlaatspruitstuk, luchtfilter, bougie, bougiekabel, bougiedop vervangen. En ik was aan het testen met een andere bobine.

-Het ploffen komt nog maar zelden voor, voor de zekerheid heb ik de carburateur opnieuw uit elkaar gehaald en naar een bedrijf gebracht die het ultrasoon reinigt.
-Vanmiddag even pakkingsetje gehaald bij de importeur.. gelijk maar even een paar rubbers mee genomen voor de kabels 8)

Ik hou jullie op de hoogte

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1152
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 13 Sep 2011, 23:27

Je bent lekker bezig!! :) :) We horen graag het vervolg.

Ik ga morgen het frame ophalen van een 350 Sport. Dat is net gespoten!
Wordt geweldig mooi ...... maar dat duurt nog ff 8)

Image

Lijkt grijs op de foto, maar de schijn bedriegt.

Ik zal trouwens mijn vorderingen elders plaatsen, omdat het een 350 betreft en niet 125 of 250 :wink:

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 14 Sep 2011, 22:03

350-v-twin wrote:Je bent lekker bezig!! :) :) We horen graag het vervolg.

Ik ga morgen het frame ophalen van een 350 Sport. Dat is net gespoten!
Wordt geweldig mooi ...... maar dat duurt nog ff 8)

Image

Lijkt grijs op de foto, maar de schijn bedriegt.

Ik zal trouwens mijn vorderingen elders plaatsen, omdat het een 350 betreft en niet 125 of 250 :wink:
Succes met het leukste werk, de opbouw 8) 8)

Vandaag heb ik de carburateur opgehaald, is ultrasoon gereinigd, zoals mijn conclusie voor het reinigen eigenlijk al was... kwam er geen/nauwelijks vuil uit zetten... Maargoed, gelijk even alle afdichtingen vernieuwd, inclusief de rubber doorvoerrubbers voor de kabels. Ook de koppelingskabel en gaskabel vernieuwd :)

Ze heeft nog niet geploft sinds ik haar opnieuw heb afgesteld, even afwachten hoe het verder gaat...

mvg Ries

Image

Image

Image

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1152
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 16 Sep 2011, 10:59

TOP!

Vraag: klopt type en bezetting carburateur met de http://www.motomoriniclub.nl/carbD.html gegevens die ik hier heb staan?

Mooie gelegenheid om t ff te controleren 8)

Borrani
Posts: 241
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 16 Sep 2011, 12:50

350-v-twin wrote:TOP!

Vraag: klopt type en bezetting carburateur met de http://www.motomoriniclub.nl/carbD.html gegevens die ik hier heb staan?

Mooie gelegenheid om t ff te controleren 8)
Klopt precies Tony

de heb alles even gecheckt, komt helemaal overeen.

mvg Ries

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1152
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 17 Sep 2011, 12:48

Prima, dank je Ries. Zo vaak komen de 125H modellen niet voorbij, dus handig om even te controleren!

User avatar
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1152
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 30 Sep 2011, 11:42

Hallo Ries,

kreeg een vraag uit Oostenrijk over de 125H.
I own a MORINI 125 H from 1977, frame Nr. is 24xx, and because i dont know any other owner so far I like to ask if in the MORINI CLUB NEDERLAND there is one. I need to know which oil is proper to replace CASTROL GTZ for that engine, I now use CASTROL Actevo, but in my opinion its no good. The kickstarter doesnt work right with that oil for example.
Ik heb al gemeld dat in de handleiding 2 liter Castrol GTX (20W50?) wordt aangegeven. Heeft de 125 H een droge koppeling? Als het een natte platenkoppeling is, zal hij motorfiets olie moeten gebruiken.

Is hier verder nog iets zinnigs over te zeggen?

Post Reply