Beste mensen,
Ik kocht deze schoonheid onlangs en ben erg nieuw.
Ik heb de foto uit de handleiding gezien: de Castrol Classic XL 20W-50 is best om te gebruiken, maar ik kan niet helemaal zeggen wat de verhouding olie tot Benzine is.
Iemand?
mvg,
jen
1963 Moto Morini Corsarino ~Olie/Benzine ratio?
- jennybgood
- Posts: 10
- Joined: 19 Jul 2019, 13:49
- Location: Den Haag
1963 Moto Morini Corsarino ~Olie/Benzine ratio?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: 1963 Moto Morini Corsarino ~Olie/Benzine ratio?
De Castrol Classic XL 20W-50 is motorolie (voor in het carter). De Corsarino is een 4-takt brommer, DUS er is geen sprake van olie/benzine ratio. Dat is alleen bij 2-takt motoren. Dus beslist geen olie door de benzine mengen
Dan voor de motorolie: gebruik olie voor een motorfiets, ivm met de "natte" koppeling (in oliebad). Als je auto olie gebruikt, gaat de koppeling slippen. Dat komt door de dopes die aan de auto olie zijn toegevoegd.
Dan voor de motorolie: gebruik olie voor een motorfiets, ivm met de "natte" koppeling (in oliebad). Als je auto olie gebruikt, gaat de koppeling slippen. Dat komt door de dopes die aan de auto olie zijn toegevoegd.
- jennybgood
- Posts: 10
- Joined: 19 Jul 2019, 13:49
- Location: Den Haag
Re: 1963 Moto Morini Corsarino ~Olie/Benzine ratio?
Bedankt!!
Als ik een andere vraag mag stellen:
Bij de BP is er een benzinepomp speciaal voor Brommers. Gebruik ik die of haal ik het 98, Top Quality-gas uit de reguliere autopompen?
UPDATE:
Niet 1963 maar 1968.
Ik deel dit voor het geval het antwoord over Olie / Benzine nu anders is ..
Een antwoord van het Italiaanse register zegt dat deze Corsarino op basis van het chassisnummer dateert uit 1968.
De motor: diameter 41 Rijden 37 - Totale verplaatsing 48,82 - Compressie 7.1: 1
Ravaldi Giovanni - Segretary
www.registrostoricomotomorini.it
Als ik een andere vraag mag stellen:
Bij de BP is er een benzinepomp speciaal voor Brommers. Gebruik ik die of haal ik het 98, Top Quality-gas uit de reguliere autopompen?
UPDATE:
Niet 1963 maar 1968.
Ik deel dit voor het geval het antwoord over Olie / Benzine nu anders is ..
Een antwoord van het Italiaanse register zegt dat deze Corsarino op basis van het chassisnummer dateert uit 1968.
De motor: diameter 41 Rijden 37 - Totale verplaatsing 48,82 - Compressie 7.1: 1
Ravaldi Giovanni - Segretary
www.registrostoricomotomorini.it
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: 1963 Moto Morini Corsarino ~Olie/Benzine ratio?
Nee, niet de benzinepomp speciaal voor brommers gebruiken. Dat is voor 2 takt, benzine en olie kant-en-klaar gemengd. Niet gebruiken!!
Ook als je Corsarino uit 1968 is, het blijft een 4-takt.
Beste is inderdaad BP Ultimate 98, Shell V-Power of andere top Quality van merken als Esso of Total uit de reguliere autopompen.
Aan deze benzine is weinig/geen ethanol (=alcohol) toegevoegd.
Ook als je Corsarino uit 1968 is, het blijft een 4-takt.
Beste is inderdaad BP Ultimate 98, Shell V-Power of andere top Quality van merken als Esso of Total uit de reguliere autopompen.
Aan deze benzine is weinig/geen ethanol (=alcohol) toegevoegd.
- jennybgood
- Posts: 10
- Joined: 19 Jul 2019, 13:49
- Location: Den Haag