Weinig vermogen!
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Weinig vermogen!
Gisteren na een tijdje nog eens eens een rit gemaakt met de corsaro. Alles deed het naar behoren en het was een aangenaam toertje. Wat 'mij opviel was wel dat bij hogere toerentallen en in vierde versnelling het vermogen wel wat weg bleef. Wanneer ik gas gaf hoorde ik de motor hoog in de toeren gaan, maar we gogen naar zeer traag sneller. Een mederijder met moderne Aziatische 125ccer reed vlot weg en wanneer ik toch 110 op de teller had, was dit bij hem maar 90. Heeft iemand enig idee waar het tekort aan vermogen kan zitten, zodat dit hopelijk op redelijk eenvoudige wijze wat kan bijgesteld worden. Het is maar dat als ik nog eens een passagier meeneem, ik nog vooruit geraak, anders wordt het gevaarlijk. Bedankt alvast voor de tips.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
20km liegen doet een van mijn 350 ers ook, das niet abnormaal bij een Morini.
Maar als je toeren echt omhoog jagen zonder merkbare snelheidswinst zou ik aan een slippende (of versleten) koppeling denken.
Bij een auto zet je m dan bij stilstand in de hoogste versnelling andere voet op de rem gasgeven en langzaam koppeling lossen.
Val te motor niet stil is er idd iets met een slippende koppeling.
Heb dit met een motor of brommer nooit geprobeerd
Maar als je toeren echt omhoog jagen zonder merkbare snelheidswinst zou ik aan een slippende (of versleten) koppeling denken.
Bij een auto zet je m dan bij stilstand in de hoogste versnelling andere voet op de rem gasgeven en langzaam koppeling lossen.
Val te motor niet stil is er idd iets met een slippende koppeling.
Heb dit met een motor of brommer nooit geprobeerd
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Klinkt interessant om eens te proberen. Ik laat het resultaat nog weten.mantaray wrote:20km liegen doet een van mijn 350 ers ook, das niet abnormaal bij een Morini.
Maar als je toeren echt omhoog jagen zonder merkbare snelheidswinst zou ik aan een slippende (of versleten) koppeling denken.
Bij een auto zet je m dan bij stilstand in de hoogste versnelling andere voet op de rem gasgeven en langzaam koppeling lossen.
Val te motor niet stil is er idd iets met een slippende koppeling.
Heb dit met een motor of brommer nooit geprobeerd
Heb zojuist de test gedaan.
Eerst op zijn poot. De motor viel niet stil.
Dan op de 2 wielen en na 1 schokje was het gedaan.
Mogelijk valt de koppeling nog mee. Heb al wel gemerkt dat hij soms niet in zijn versnelling wil als ik hoger schakel.
Na bijna 50 jaar is het normaal dat er wat vermogen kwijt is zeker, maar we zoeken verder.
Last edited by prutser on 08 Aug 2013, 19:31, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact: